Hirdetés

Online Játékos

Az online játékos a jatek50ingyenesen.hu oldal blogja, ahol mindenféle érdekes híreket, újdonságokat osztunk meg, nem csak kizárólag a játékvilágból.

A 10 legnagyobb repülőgép

2013.12.28. 07:00 Játék50

dornier.jpg10. Dornier Do X - 1929 Július 12.

A legnagyobb és legnehezebb repülő csónak a világon, 1929-1942 közötti időben. Németországban fejlesztették. Kétszintes repülő volt, amely 159 utas és 10 fő személyzet szállítására volt alkalmas. Sorozatgyártásba nem került, összesen 3 db készült belőle.

an-mg.jpg9. Tupoljev Makszim Gorkij - 1934 Május 19.

Fizikailag a legnagyobb és legnehezebb szárazföldi repülő az 1930-as években (63 m a szárnyfesztávolsága és 53 t). Nyolcmotoros repülőgép, amiből összesen két darabot gyártottak. Az elsőt a Makszim Gorkijról nevezték el. Ezt propaganda célokra használták, ami egy balesetben semmisült meg. A második Oroszország és Üzbegisztán között közlekedett utasszállítóként. Ez is lezuhant 1942 december 14-én.

dream-lifter2.jpg8. Boeing 747 LCF (Dreamlifter) - 2006 Szeptember 9.

A Boeing által áttervezett 747-400-as gép, amelyet a Boeing 787 Dreamliner részegységeit kívánják vele szállítani az összeszereléshez. A repülőgép átépítését Tajvanon végzi az EGAT cég. A gép rakterének térfogata majdhogynem a háromszorosa a szabvány repülőnek.

boeing747-8.jpg7. Boeing 747-8 - 2010 Február 8. (F változat)

A leghosszabb utasszállító repülőgép (76,4 m). A Boeing repülőgépcsalád legújabb tagja. Az elődjéhez képest meghosszabbított törzs, áttervezett szárnyprofil, és számos újítás, amit az aerodinamika és a technológia fejlődése tett lehetővé. A repülő az elődök hajtómű és pilótafülke technológiáját használja, de az újításoknak köszönhetően a gép jelentősen csendesebb.

boeing747.jpg6. Boeing 747 - 1969 Február 9.

A második legnagyobb kapacitású utasszállító repülő. Beceneve „Jumo Jet”, talán a legismertebb repülőgép az egész világon. Négyhajtóműves, kétszintes kialakítású utas és teherszállító gép. Az utolsó típusa a 747-400-as 0,92 Mach sebességre képes, két osztályon 524 személyt képes szállítani 13470 km-es távolságra.

an22.jpg5. Antonov An-22 - 1965 Február 27.

A legnagyobb légcsavaros repülőgép. A katonaság számára épült teherszállító gép. Összesen 1975-ig 68 db készült belőle. Az An-12 alapján, gyakorlatilag annak megnövelt méretű változata volt, csak a vezérsíkját változtatták meg. A tehertér 33 m hosszú, 4,4 m széles és 29 személy szállítására alkalmas. Nem csak betonpályán képes üzemelni, a füves repülőtereken is képes le és felszállni.

an124.jpg4. Antonov An-124 – 1982 december 26.

A világ legnagyobb katonai repülőgépe és a második legnagyobb tömeggyártású repülőgépe. Felsőszárnyas elrendezésű, gázturbinás sugárhajtóművel rendelkező teherszállító gép. A civil és a katonai forgalomban is részt vesz. Ukrajnában ma is gyártják, igaz nem nagy mennyiségben. A korszerű technológiák alkalmazásával (kompozit anyagok) és a szerkezet, motorok élettatalmának megnövelésével ma is korszerű repülőnek nevezhető.

a380.jpg3. Airbus A380 - 2005 Április 27.

A legnagyobb kapacitású utasszállító és a legnagyobb tömeggyártású gép. Az első olyan , amelynek az utastere teljes hosszban kétszintes, széles törzsű repülőgép. A méretei miatt a Superjumbo becenévvel illetik. A szinteket változatosan lehet variálni, luxus, vagy turista osztályokra. A szinteket két lépcsősor köti össze, a gép elejében és a végén. A sorozatgyártás 2007-ben kezdődött.

airbus340-600.jpg2. Airbus A340-600 - 2001 Április 23.

A világ második leghosszabb utasszállító repülőgépe (75,36 m). hosszú távú négyhajtóműves gépcsalád tagja, hatósugara 13700 és 16700 km között mozog. Eredetileg a Boeing 747-es leváltására szánták. Az utasszám hasonló de a negyedével több teher szállítására alkalmas és az üzemeltetési költségek jelentősen alacsonyabbak.


an255-buran.jpg1. Antonov An-225 Mriya - 1988 December 21.

Elismerten a legnagyobb, legnehezebb (felszálló tömege 640 t) és a legnagyobb szárnyfesztávolságú repülőgép, a világon. Elsődleges feladata a Buran űrrepülőgép és az Enyergija hordozórakéta részegységeinek a szállítása volt. A terhet a gép belsejében, vagy a törzsön elhelyezve lehet szállítani. A repülőgép alapjai az An-124-es, ezért a fejlesztés nem tartott négy évig sem. A gépből egy működő példány készült, a második építését leállították. Jelenleg az orosz Antonov Airlines társaság kötelékében repül rendszeresen.

 Aki szeretné kipróbálni, hogy milyen is egy virtuális repülőgépet vezetni, látogassa meg a repülős játékok oldalunkat.

komment

Címkék: repülés repölőgép nagy repülők teherszállító repülő utasszállító repülő

süti beállítások módosítása